Przepędź Potwory do szafy i śpij spokojnie!

Potwory do szafy. Gra planszowa mieści się w niewielkim, ale bardzo efektownym pudełkuKtóre dziecko nie miewa czasem problemów z zasypianiem? Wyobraźnia działa i zasnąć nie pozwalają potwory czyhające pod łóżkiem, za zasłoną albo między zabawkami. Wtedy trzeba je przepędzić, najlepiej zamknąć w szafie! Do tego właśnie zachęca nas gra Potwory do szafy, zalecana przez wydawnictwo Granna na dobranoc.

Zawartość gry

Potwory do szafy. Gra planszowa mieści się w niewielkim, ale bardzo efektownym pudełku. Spoglądają z niego świetnie zilustrowane zabawne potwory. W środku odkryjemy 20 kart. Po jednej stronie kart ukazane są potwory i zabawki, których się boją, a po drugiej stronie przestraszone dzieci, leżące w łóżkach i nie mogące zasnąć. Ponadto gra zawiera:

  • 10 żetonów z zabawkami
  • 3 części potwora Zębogona
  • 2 żetony łowców doskonałych
  • szafę
  • instrukcję gry.

Wspomniany wyżej potwór Zębogon, przypominający dżdżownicę, składa się z trzech części, które oznaczają trzy szanse na przepędzenie straszydeł do szafy. Jego użycie jest opcjonalne i  urozmaica grę.

Żetony z zabawkami przedstawiają ulubione zabawki dzieci:

  • bębenek
  • kaczuszkę
  • samochodzik
  • piłkę
  • pluszowego misia
  • klocki
  • lalkę
  • samolot
  • kostkę do gry.

Żetony łowców doskonałych powodują zamieszanie w grze. To skarpetka, która robi bałagan, a kiedy wpadnie w nasze ręce, możemy ją zamienić miejscami z innym zakrytym przedmiotem. A drugi żeton to oczy, które wyglądając spod prześcieradła są tak przerażające, że straszą każdego i przywołują kolejnego potwora.

Warto również wspomnieć jak wygląda szafa. Twórca gry sprytnie wykorzystał pudełko, które pełni rolę szafy. Otwierane drzwi ukazują wnętrze szafy. Całość jest świetna pod względem graficznym.

Cel gry

Potwory do szafy to gra w której zamiast rywalizacji rządzi współpraca. Wspólnym celem wszystkich uczestników jest zamknięcie wszystkich potworów w szafie. Aby to osiągnąć układamy stosik kart z wizerunkiem dziecka ku górze, a naokoło zakryte zabawki. Gdy pojawia się potwór, odwracamy jedną z kart ze stosu i kładziemy obok łóżka,a następnie na przemian odkrywamy żetony z zabawkami, aby znaleźć tę, której boi się potwór. Mamy na to trzy szanse. Gdy znajdziemy zabawkę potwór ucieka do szafy. Jeśli nie, pojawia się nowe straszydło.

Innym wariantem gry jest ten, w którym pojawia się tylko jeden potwór, i nie ma Zębogona. Wówczas do skutku szukamy konkretnej zabawki, wypędzamy potwora, i sięgamy po kolejną kartę z talii.

Można również grać w ten sposób, że przepędzamy wszystkie straszydła za jednym zamachem, lub wprowadzić element rywalizacji i sprawdzić, komu uda się wypędzić większą liczbę potworków.

Potwory do szafy na pewno przypadną do gustu miłośnikom gier typu memory. Różnica polega na tym, że w tym przypadku nie polujemy na dwie identyczne karty, ale szukamy zabawki i potwora, który się jej boi. Dzięki grze ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość, a dodatkowo zapewniamy sobie świetną rozrywkę.

Background obraz autorstwa freepik - www.freepik.com